Hoofdmenu

Wat wij bieden voor onze leden

Welkom op het l-nummer forum!

Als gast op ons forum kun je berichten en ervaringen lezen op het forum.
Indien je je kosteloos registreert bij het l-nummer forum kun je zelf berichten plaatsen. Zo kun je eventuele vragen stellen en je ervaringen delen met anderen. Ook is de informatie over het kweken met lnummers en corydorassen beschikbaar en krijg je toegang tot de techniek en knutselhoek.

Daarnaast bied ons forum ook een aangeboden en gevraagd gedeelte waar leden hun vissen eventuele benodigdheden rondom het aquarium voor een vaak “ledenprijs” aanbieden. Dit gedeelte is alleen te bezoeken indien je aangemeld bent.

Registreer je hier!

Gezocht, actief L-nummer

Vragen en informatie over het starten met l-nummers
Topic Rating:
  • Niet gewaardeerd

Gezocht, actief L-nummer

Berichtdoor Marquarium » 16 apr 2017 22:33

Hallo

Zoals je misschien weet (van dit topic viewtopic.php?f=21&t=6068) heb ik recent een 2M bak weten te bemachtigen.
In dit aquarium komen voornamelijk discussen, maar ook een L-nummer.
Weet alleen nog niet welke.

Momenteel heb ik in mijn meterbak één grote (18CM) L-164 of L-196 rondzwemmen als koning bullebak van het aquarium.
Hij heeft een eigen leghol en de helft van de tank is gewoon van hem/haar... hoewel de corydorassen daar anders over denken en regelmatig weggejaagd worden.

Nu zoek ik voor de 2M bak een redelijk groot L-nummer.
Het liefst eentje die lekker rondzwemt en actief bezig is.(L-nummers zwemmen zo mooi)

Welk L-nummer zou je mij aanraden?
Marquarium

Geslacht: Onbekend

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Gezocht, actief L-nummer

Berichtdoor Johan C » 17 apr 2017 19:00

l 18 of l 177,l 75, l 29, zijn niet schuw en worden op termijn +- 20 cm en zijn ook geen bullebakken en eventueel ook in een groep of samen te houden, deze zitten hier bij mij ook samen in een 2 m bak, de l 1 word op termijn + 30 cm , samen houden met andere kleine l nrs is geen probleem maar met een lnr van dezelfde maat is er ruzie, die zit hier samen met mijn groep l 333 en laat zelfs de kleinste jongen met rust ,deze l1 is wel niet met planten te houden (is een soort grasmachine) en heeft vroeger ook wel mijn discussen lastig gevallen, bij het samen houden van verschillende lnrs veel schuilplaatsen vb hout(sommige hebben dit ook echt nodig om hun spijsvertering) en holen, kruiken
Johan C

Geslacht: Onbekend

Keer terug naar Startersforum