Hoofdmenu

Wat wij bieden voor onze leden

Welkom op het l-nummer forum!

Als gast op ons forum kun je berichten en ervaringen lezen op het forum.
Indien je je kosteloos registreert bij het l-nummer forum kun je zelf berichten plaatsen. Zo kun je eventuele vragen stellen en je ervaringen delen met anderen. Ook is de informatie over het kweken met lnummers en corydorassen beschikbaar en krijg je toegang tot de techniek en knutselhoek.

Daarnaast bied ons forum ook een aangeboden en gevraagd gedeelte waar leden hun vissen eventuele benodigdheden rondom het aquarium voor een vaak “ledenprijs” aanbieden. Dit gedeelte is alleen te bezoeken indien je aangemeld bent.

Registreer je hier!

Nieuw hier

Graag, voordat je actief word op dit forum even voorstellen zodat iedereen weet wie jij bent!
Topic Rating:
  • Niet gewaardeerd

Nieuw hier

Berichtdoor Marquarium » 29 maart 2017 11:37

Hallo allemaal

Ik ben marc, 25, ben 2 maanden geleden begonnen met de aquariumhobby.
Heb een trofis aquarium van een meter lang, met 4 L-nummers, 20 kardinaaltjes, en 6 corydorassen.
Vanmorgen kwamen mijn vriendin en ik beneden en dachten "wat doen al die cory's daar bij de stromingspomp?" en zagen we een 20-tal eitjes aan de pomp kleven, en later zagen we een vrouwtje met een zak eitjes rond zwemmen om die weer af te zetten op de pomp, inmiddels zitten er zo'n 40-50 eitjes op, voor de geinteresseerden hebben we foto's van de eitjes, en een foto van het vrouwtje met het zakje eitjes.

Nou heb ik begrepen dat ik de eitjes weg moet halen en in een aparte bak moet doen met een bruissteentje, uit laten komen, en artemia voeren.
Probleem is, ik heb maar 1 aquarium, en maar 1 verwarming, kan ik ook zo'n bakje erin hangen met de eitjes?
Marquarium

Geslacht: Onbekend

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: Nieuw hier

Berichtdoor john24 » 29 maart 2017 14:00

Welkom

Altijd leuk als je ziet dat de vis het goed naar zijn zin heeft en begint met afzetten.

Extra bakje in het aquarium is geen probleem hou er alleen wel rekening mee dat de jongen zeer klein zijn en pas na een paar weken groot genoeg zijn om ook in het aquarium kunnen zwemmen. Doe je dit eerder dan is het voer voor de kardinalen wat echte rovers zijn
john24

Geslacht: Man

Berichtdoor Johnny » 31 maart 2017 02:55

Hey Marq,

Fantastisch nieuws dat je corry's al met eitjes liggen en een zwanger vrouwtje,op 2 maanden tijd dat kan wel tellen.
Over welke corydoras gaat het hier ?
Het leven onder water is 1000 maal mooier dan boven water.
Johnny

Berichtdoor Marquarium » 16 apr 2017 21:49

Johnny schreef:Hey Marq,

Fantastisch nieuws dat je corry's al met eitjes liggen en een zwanger vrouwtje,op 2 maanden tijd dat kan wel tellen.
Over welke corydoras gaat het hier ?

Sorry voor de late reactie.
Het gaat om de corydoras aeneus.
2 maanden geleden ben ik inderdaad begonnen met de aquariumhobby, de corydorassen kocht ik rond week 5/6.
Dus ze begonnen al met kweken 2 weken na introductie in het aquarium, had het nooit zo snel verwacht.

De kleintjes maken het goed, ik heb er uiteindelijk toch een apart 60L bakje voor gekocht met een klein eheim filtertje en een verwarmingselement.
Van een klein 40-tal wat uit kwam zijn er nu nog zo'n 25 over, en zijn inmiddels zo'n 2 weken oud.

Was in het begin best stressvol om +-15 kleintjes te verliezen, en geen idee hebben wat er verkeerd kon zijn.
Gelukkig zijn er nog een aantal over die heel de dag door druk door de tank zwemmen, net zoals hun ouders.

Een ruime week na het uitkomen van de eerste eitjes, hadden de cory's een 2e keer eitjes afgezet in het grote aquarium.
Ook deze heb ik naar het 60L bakje gedaan, maar denk dat ze het niet hebben overleefd, aangezien ik al een paar dagen geen hele kleintjes rond heb zien zwemmen.

Aan het begin heb ik gevoerd met liquifry, en heb inmiddels de artemia opgestart.

Het vrouwtje zit inmiddels weer vol met eitjes.
-------------------------------------------------------------------
*edit*

Reden dat de reactie zo laat komt is omdat ik nogal druk ben geweest. Er moest hier in de achtertuin een schuur worden gebouwd (3X2 meter).
Dit om plaats te maken voor een 200X60X70 CM aquarium (plus kast) wat ik voor 175 euro kon krijgen, en deze moest snel opgehaald worden.

Inmiddels zijn de kitranden van dat aquarium vervangen, nieuw likje verf gekregen, is er een tricklefilter voor gemaakt, en ben deze vandaag voor het eerst uit aan het testen.
Hier gaan (hopelijk in een maand of 2 zodra deze is ingedraait) discussen in, samen met een groot L-nummer.
Marquarium

Berichtdoor john24 » 19 apr 2017 11:42

leuke vooruitzichten
john24

Geslacht: Man

Keer terug naar Voorstelrondje