Hoofdmenu

Wat wij bieden voor onze leden

Welkom op het l-nummer forum!

Als gast op ons forum kun je berichten en ervaringen lezen op het forum.
Indien je je kosteloos registreert bij het l-nummer forum kun je zelf berichten plaatsen. Zo kun je eventuele vragen stellen en je ervaringen delen met anderen. Ook is de informatie over het kweken met lnummers en corydorassen beschikbaar en krijg je toegang tot de techniek en knutselhoek.

Daarnaast bied ons forum ook een aangeboden en gevraagd gedeelte waar leden hun vissen eventuele benodigdheden rondom het aquarium voor een vaak “ledenprijs” aanbieden. Dit gedeelte is alleen te bezoeken indien je aangemeld bent.

Registreer je hier!

geschreven stukken en foto's gebruiken

We gaan proberen om iedere week een stelling neer te zetten. We hopen dat iedereen wil reageren op de stelling, het leukste zou zijn als de reactie ook onderbouwd is met argumenten.
Mocht je zelf een goed idee hebben voor een stelling mail die ons dan, dan gaan we die zeker na overleg plaatsen.
Topic Rating:
  • Niet gewaardeerd

Hoe denken jullie leden hierover?

1 Dit mag zonder te vragen gedaan worden.
5
38%
2 Hiervoor moet toestemming gevraagd worden aan de schrijver die het geplaatst heeft.
8
62%

Totaal aantal stemmen : 13

geschreven stukken en foto's gebruiken

Berichtdoor john24 » 31 okt 2013 14:38

Ik ben eens nieuwsgierig hoe andere leden hierover denken:
Mogen wij stukken en foto's gebruiken voor het forum die door de leden zelf geplaatst zijn op het forum. Om het forum overzichtelijker en duidelijker te maken.( zonder commerciële doeleinden )
john24

Geslacht: Man

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Re: gescreven stukken en foto's gebruiken

Berichtdoor DannyB » 31 okt 2013 14:59

Hier op punt 2 gestemd :shock:
Zie tekst in link http://www.ondernemeneninternet.nl/je-w ... ermen.html

Dus volgens de wet zou je geen stukken uit tekst mogen kopiëren ... misschien is verwijzen met een link naar de bepaalde website een oplossing ;)
L46 - L174 - L401
DannyB

Berichtdoor Tony » 31 okt 2013 15:04

Als het over iets gaat wat ik gepost heb mag het van mij zo gebruikt worden op het forum.
Ik heb op het eerste gestemd.
Tony

Geslacht: Onbekend

Berichtdoor john24 » 31 okt 2013 15:22

DannyB schreef:Hier op punt 2 gestemd :shock:

Dus volgens de wet zou je geen stukken uit tekst mogen kopiëren ... misschien is verwijzen met een link naar de bepaalde website een oplossing ;)

Ik begrijp uw stem Danny maar het gaat het hier om dat het op dit forum blijft En het niet voor andere doeleinden gebruikt wordt, als alleen iets makkelijker te vinden - zoeken en dus niet voor commerciële doeleinden.
Dus stukken van leden die alleen ergens anders op het forum ook gebruikt worden. ( ik denk dat ik de tekst iets verkeerd verwoord heb in m'n stelling dus daarom aangepast ;) om verwarring te voorkomen )
john24

Re: geschreven stukken en foto's gebruiken

Berichtdoor Fleco » 31 okt 2013 15:30

Naam vermelden,
Waar het orgineel te vinden is,
Foto's even de naam van de schieter erop zetten
Even het 'Nieuwe geplaatste laten lezen" door de orginele schrijver daarna eventueel kleine aanpassingen.

In goed overleg moet toch alles kunnen!?
Fleco

Berichtdoor DannyB » 31 okt 2013 15:35

john24 schreef:

Ik begrijp uw stem Danny maar het gaat het hier om dat het op dit forum blijft En het niet voor andere doeleinden gebruikt wordt, als alleen iets makkelijker te vinden - zoeken en dus niet voor commerciële doeleinden.
Dus stukken van leden die alleen ergens anders op het forum ook gebruikt worden. ( ik denk dat ik de tekst iets verkeerd verwoord heb in m'n stelling dus daarom aangepast ;) om verwarring te voorkomen )

Dat veranderd inderdaad gans de visie (stond nergens vermeld dat het om teksten uit eigen forum gaat ;) ).
Dan mag je dit inderdaad ... we hebben immers als ik me goed herinner bij registratie hier die voorwaarde aanvaard :o .
zie klein stukje tekst hieruit:
"Je gaat ook akkoord met het feit dat "Lnummers.nl" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch "Lnummers.nl", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden." ;)
L46 - L174 - L401
DannyB

Berichtdoor john24 » 31 okt 2013 16:53

DannyB schreef:
john24 schreef:

Dat veranderd inderdaad gans de visie (stond nergens vermeld dat het om teksten uit eigen forum gaat ;) ).
Dan mag je dit inderdaad ... we hebben immers als ik me goed herinner bij registratie hier die voorwaarde aanvaard :o .
zie klein stukje tekst hieruit:

"Je gaat ook akkoord met het feit dat "Lnummers.nl" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch "Lnummers.nl", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden." ;)

Klopt Danny maar toch was ik nieuwsgierig hoe jullie er over denken.
En natuurlijk worden bij alle foto's die eventueel gebruikt worden de naam van de maker vermeld ;)
john24

Berichtdoor johan » 31 okt 2013 18:28

ik stem op 2
johan
Winnaar fotowedstrijd

Berichtdoor johanx » 31 okt 2013 18:38

Gestemt op 1 als het gaat om mijn eigen stukken (ook hetgeen op andere fora geschreven is door mij zouden ze zonder mijn toestemming mogen gebruiken). Inderdaad: conform de voorwaarden zou het mogen, maar er is ook iets als goed fatsoen, respect en waardering. Zou het zelf netjes vinden als het me gevraagd wordt en daarbij ook een "eer" als ik de credits zou krijgen.

@johan: wat is jouw overweging om op 2 te stemmen?
johanx

Berichtdoor johan » 31 okt 2013 18:56

2 Hiervoor moet toestemming gevraagd worden aan de schrijver die het geplaatst heeft.

daarom johanx
is wel zo netjes vind ik
johan
Winnaar fotowedstrijd

Volgende

Keer terug naar stelling