Hoofdmenu

Wat wij bieden voor onze leden

Welkom op het l-nummer forum!

Als gast op ons forum kun je berichten en ervaringen lezen op het forum.
Indien je je kosteloos registreert bij het l-nummer forum kun je zelf berichten plaatsen. Zo kun je eventuele vragen stellen en je ervaringen delen met anderen. Ook is de informatie over het kweken met lnummers en corydorassen beschikbaar en krijg je toegang tot de techniek en knutselhoek.

Daarnaast bied ons forum ook een aangeboden en gevraagd gedeelte waar leden hun vissen eventuele benodigdheden rondom het aquarium voor een vaak “ledenprijs” aanbieden. Dit gedeelte is alleen te bezoeken indien je aangemeld bent.

Registreer je hier!

Kale bak of ingericht

Alles m.b.t het inrichten van je aquarium.
Topic Rating:
  • Niet gewaardeerd

Re: Kale bak of ingericht

Berichtdoor steph en jess » 22 dec 2012 23:49

ik moet ook zeggen ik heb al 3 keer zand in me bakken gedan en overweeg het alweer mooier is het zeker of de vissen er gelukkiger van worden weet ik niet
mijn l134 wapperde altijd al het zand weg waar ze gingen chille
l260 l262 l136 l333 l134 l066
steph en jess

Geslacht: Man

Share On:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter

Berichtdoor Mr.Panaque » 22 dec 2012 23:54

Ik heb een grote leisteen plaat genomen, en legholen in twee gesneden. Ik heb deze op de leisteen plaat gekit, ongeveer 5 cm tussen elk half hol. Daartussen heb ik kleine leisteen plaatjes geplakt schuin, het begin op het leghol en het einde op de bodem rakend tegen het andere leghol. Zo heb je spievormen ( mijn zebra's zijn nog volop bezig aan de opgroei). Daar heb ik dan weer een grote leiplaat gekit als "dak". De leisteen bodem is ongeveer de halve bodem nu, was oorspronkelijk gemaakt voor een 60 liter bak en heb sinds vorige week een 130 liter bak waar ze in zitten. Maar de vissen zitten altijd op gesteente en nooit op het glas.

Ben zelf nu opzoek naar grote leiplaten om het zelfde te maken maar aangepast aan deze bodemprint.
Mr.Panaque

Geslacht: Onbekend

Berichtdoor VaneY » 23 dec 2012 00:05

Heb je daar een foto van Panaque?
~~>L46<~~

Homo Sapiens non urinat in ventum
VaneY

Berichtdoor Mr.Panaque » 23 dec 2012 00:32

Klikken om foto te zien

https://www.dropbox.com/s/76h32nnbq1c1lgl/DSCN4525.JPG

Dit is van toen het in protype was, voor alles netjes gekit werd. Dit was gemaakt zodanig dat er 5 cm rondom glas overbleef en de rest leibodem. Het vuil zoals uitwerpselen en dergerlijke "vlogen" door de stroming dan van de leisteen bodem en bleven op die glas rand. Op die manier zitten ze altijd "proper", en is het vuil maar op een beperkte oppervlakte.

Let wel op, dit is gemaakt voor een 60 liter bakje. Sinds vorige week een 130 liter bak en nu is het wat te klein voor deze mooie grote bodem :lol:

Hier ziten ze wel nog in opgroei periode :ugeek:
Mr.Panaque

Berichtdoor VaneY » 23 dec 2012 00:34

Ziet er netjes uit..
Zit dit in 1 geheel aan elkaar ?
~~>L46<~~

Homo Sapiens non urinat in ventum
VaneY

Berichtdoor Mr.Panaque » 23 dec 2012 00:37

Ja, daarna is dit stuk voor stuk aan elkaar gekit. Om het gevaar te voorkomen dat de schuine leistenen niet zouden kunnen klappen.
Ben nu wel tevreden dat dit allemaal gekit is, veel veiliger :D
Mr.Panaque

Berichtdoor john24 » 23 dec 2012 01:30

Mr.Panaque schreef:Klikken om foto te zien

https://www.dropbox.com/s/76h32nnbq1c1lgl/DSCN4525.JPG

Dit is van toen het in protype was, voor alles netjes gekit werd. Dit was gemaakt zodanig dat er 5 cm rondom glas overbleef en de rest leibodem. Het vuil zoals uitwerpselen en dergerlijke "vlogen" door de stroming dan van de leisteen bodem en bleven op die glas rand. Op die manier zitten ze altijd "proper", en is het vuil maar op een beperkte oppervlakte.

Let wel op, dit is gemaakt voor een 60 liter bakje. Sinds vorige week een 130 liter bak en nu is het wat te klein voor deze mooie grote bodem :lol:

Hier ziten ze wel nog in opgroei periode :ugeek:

Jammer maar is niet meer te zien :!:
john24

Berichtdoor gosephe » 23 dec 2012 06:56

Mr.Panaque schreef:Ja, daarna is dit stuk voor stuk aan elkaar gekit. Om het gevaar te voorkomen dat de schuine leistenen niet zouden kunnen klappen. Ben nu wel tevreden dat dit allemaal gekit is, veel veiliger :D

Da's ook weer een item in de bakken.....
Ikzelf heb het nu ook nog allemaal los liggen, maar denk erover om ook veel vast te kitten.
Voordeel daarvan is de veiligheid, maar ik denk het nadeel dat je grof bezig bent in de bak als je iets wilt weghalen,
En de mogelijk om een nest wat je apart wil zetten, kan dan niet meer.
Dus ja nog even dubben.....
Gosephe: L46. L201, L134, L450.
gosephe

Berichtdoor Antoinette » 23 dec 2012 11:26

Ik denk als je een zand of grindbodem heb je dan ook niet zo bang hoeft te zijn dat de boel verschuift (legholen) want ook dat is wat ik zie in onze bakken, op de kale bodem waren het net speelballen die legholen, en in de bakken waar al de bodem bedekt is liggen de legholen stevig in het grind en bewegen ze niet.
Bezoek ook eens mijn website met leuke natuursteencreaturen http://www.speksteen-creaties.nl
Antoinette

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Medievil1 » 21 maart 2018 13:50

Nou ik zie al als ik dit allemaal zo lees dat ik niet de enige bent die constant twijfelt betreft de inrichting.Momenteel veel rotsen en legholen en niets op de bodem.Nadeel vind ik dat ik moeilijk overal bij kan wat betreft vuil weghalen en dat ik mijn L66 bijna niet zie.Zitten achter de rotsen en uit het zicht.Mijn idee hierbij is dan ook dat ze weinig contact met elkaar hebben en dus ook geen poging doen tot paren.Ik heb er ook grind en zand in gehad maar wat ik al las dan wapperen ze al het zand weer weg maar de holen liggen inderdaad wel vaster.Denk toch dat ik de keien er maar weer uit haal zodat ze wat meer in de legholen gaan liggen en ik beter schoon kan maken.blijft moeilijk.Kijk graag naar de vissen en nu zie ik ze bijna nooit.Maarja ik ben nog maar een beginner maar hoop toch dat ik eens eitjes en het hele proces daarvan mee mag gaan maken.Ik ben er klaar voor nu mijn L nummers nog haha.
Medievil1

Vorige

Keer terug naar Aquarium inrichting